logo Jajotte Feestmateriaal Speelgoed
menu ballon Jajotte
winkelwagen Jajotte webshop
0
Toon winkelmand
winkelwagen Jajotte webshop
Mijn verlanglijstje

Duit

Veelgestelde vragen

1. Bestelling

Kan ik iemand bereiken als ik hulp kan gebruiken bij mijn bestelling?

Heb je een vraag of heb je hulp nodig bij je bestelling, dan kan je ons telefonisch bereiken van maandag tot vrijdag tussen 9 en 16u op het nummer +32 (0)478 92 40 84. Je kan ons ook altijd een mailtje sturen op info [at] jajotte [punt] be en we proberen zo snel mogelijk te antwoorden.

 

Wat als het product dat ik leuk vind niet meer in voorraad is?

Alle producten die aangegeven staan als ‘in voorraad’ houden we ook echt in stock en kunnen we onmiddellijk leveren. Is een product toch tijdelijk uitgeput dan staat dit zo aangegeven in het productdetail en doen we ons best dit zo snel mogelijk weer in voorraad te hebben. Hoe snel dit gaat is onder meer afhankelijk van hoe snel de leverancier kan leveren, dus het is moeilijk hier een tijd op te plakken. Wil je op de hoogte gehouden worden van een product dat even uit voorraad is, stuur dan een mailtje naar info [at] jajotte [punt] be en we geven je een seintje van zodra het weer beschikbaar is. Eens producten weer in voorraad zijn wordt dit zo snel mogelijk terug aangegeven in de webshop.

 

Kan Jajotte ook iets als geschenk verpakken?

Natuurlijk, maar dan moet je dit bij je bestelling wel uitdrukkelijk aangeven. Heb je je spullen in het winkelmandje gezet, dan kan je hier aanvinken of je iets in geschenkverpakking wilt ontvangen. We pakken het dan graag feestelijk voor je in. Per geschenkverpakking wordt er €0.75 extra aangerekend.

 

Bestaat er ook een winkel van Jajotte waar ik de producten kan komen bekijken?

Jajotte is enkel een webshop, wat wilt zeggen dat er geen fysieke winkel is. We proberen onze producten zo duidelijk mogelijk weer te geven in onze webshop en hopen dat je op basis hiervan gemakkelijk een keuze kan maken. Twijfel je toch of heb je vragen, dan mag je ons altijd bellen of e-mailen.

 

Moet ik me registreren om een aankoop te doen bij Jajotte?

Ja. Wil je een eerste bestelling plaatsen, dan zullen we je vragen je te registreren. Dit om ervoor te zorgen dat we een aantal noodzakelijke gegevens van je hebben, zoals je adres voor het versturen van je bestelling of een e-mail adres om de bestelling te bevestigen. Deze gegevens worden door Jajotte niet gedeeld met derden. Eens je geregistreerd bent kan je je een volgende keer gewoon inloggen met je e-mail adres en paswoord.

 

Wat als ik mijn paswoord vergeten ben?

Dat overkomt ons allemaal wel eens. Klik dan bij het inloggen op de knop ‘Wachtwoord vergeten’, geef je e-mail adres in en we sturen je een nieuw paswoord toe per e-mail.

 

Kan ik zelf mijn paswoord veranderen?

Je kan op elk moment je gegevens aanpassen, ook je paswoord. Je paswoord is onderdeel van je account gegevens. Hoe je deze kan aanpassen staat onder de volgende vraag beschreven.

 

Kan ik mijn account gegevens aanpassen als ik dat wil?

Ja, zeker. Je hebt altijd het recht om je gegevens online aan te passen of zelfs te verwijderen als je dat wilt. Wil je ze aanpassen, dan kan dit nadat je je hebt ingelogd met je e-mail adres en paswoord (menu-onderdeel ‘Inloggen’), waarna je bij je account gegevens uitkomt. Hier kan je de gewenste aanpassingen doen. Vergeet je nieuwe gegevens niet op te slaan alvorens je het scherm verlaat. Wil je dat je gegevens helemaal verwijderd worden, neem dan even contact met ons op.

 

2. Betaling

Hoe kan ik betalen?

Iedere bestelling dient vooraf betaald te worden. Dit kan via één van volgende betalingsmogelijkheden: Maestro, Visa, MasterCard, iDEAL (Nederland) of overschrijving.

Klanten die wensen te betalen via overschrijving kunnen dit doen op volgend rekening nummer:

Europabank
IBAN BE86 6719 6572 9950
BIC: EURBBE99

met vermelding van de gestructureerde mededeling die ze bij de orderbevestiging ontvangen.

Een bestelling wordt pas verzonden nadat de betaling goed ontvangen is bij Jajotte.

 

3. Verzending en verzendingskosten

Naar welke landen levert Jajotte?

Op dit moment verzenden we bestellingen enkel naar België en Nederland. Komen daar in de toekomst nog andere landen bij, dan houden we je zeker op de hoogte.

 

Hoe kan mijn pakket geleverd worden?

Alle bestellingen worden meegegeven met Bpost. Moet je pakket in België geleverd worden, dan heb je bij het afhandelen van je bestelling de keuze tussen levering op een door jou opgegeven adres, in een postpunt (bv. een supermarkt of postkantoor in je buurt), of in een pakketautomaat van Bpack 24/7. Levering in het buitenland kan enkel op een opgegeven adres.

Bestel je enkel een geschenkbon (die dus niet in een pakket met andere spullen verzonden wordt), dan wordt die steeds op adres geleverd. Dit zowel in België als Nederland.

 

Kan ik er ook voor kiezen mijn pakket zelf te komen afhalen?

Ja, dat kan. Je kan voor deze mogelijkheid kiezen bij het afhandelen van je winkelmandje. Uiteraard betaal je dan geen verzendingskosten. Belangrijk voor afhaling ter plaatse is dat je een kopie meebrengt van de bevestigingsmail die je van ons hebt ontvangen nadat we je betaling goed ontvangen hebben, met daarop je order nummer. 

Om het beste afhaalmoment voor zowel jou als ons af te spreken, sturen we je een e-mail van zodra je bestelling klaar staat. Je bestelling afhalen kan dus enkel op afspraak. Jajotte vind je in de Kelfsstraat 88, B- 3150 Haacht.

Betaal je per overschrijving, dan zal je bestelling pas klaarstaan wanneer we je betaling goed ontvangen hebben. Ook hier zullen we je per e-mail laten weten wanneer je betaling ontvangen is en je bestelling kan afgehaald worden.

 

Wat als ik niet thuis ben op het moment dat mijn pakket geleverd wordt?

Ben je afwezig wanneer je pakket geleverd wordt, dan zal je postbode een briefje in je brievenbus achterlaten waarop staat wanneer je het kan oppikken in je plaatselijke postkantoor. Ben je overdag meestal niet thuis, dan kan je bij afhandeling van je order misschien beter voor levering bij een postpunt kiezen. Geschenkbonnen die niet deel uitmaken van een pakket worden steeds in je brievenbus geleverd, dus hiervoor moet je niet thuis zijn.

 

Hoeveel verzendingskosten moet ik betalen voor mijn bestelling?

De kosten voor verzending worden opgegeven vooraleer je je bestelling definitief plaatst (in de stap ‘Levering’ bij afhandeling van je winkelmandje). De kosten van verzending zijn afhankelijk van het land waarnaar geleverd moet worden, (voor België) per gekozen leveringswijze en of het gaat om een pakket of geschenkbon. Dit zijn onze verzendingstarieven:

Pakketten:

  • België:
    • Voor levering op adres: € 6,95
    • Voor levering in postpunt/pakketautomaat van Bpost: € 5,95
  • Nederland: € 9
  • Geschenkbonnen die niet deel uitmaken van een pakket:
  • België: € 1,50
  • Nederland: € 2,00.

Bestellingen met een waarde van € 75 of meer worden gratis verzonden in België of Nederland.

 

Wanneer kan ik mijn pakket verwachten?

We doen ons best je bestelling zo snel mogelijk naar Bpost te brengen (dezelfde werkdag of ten laatste de volgende), die dan zorgen voor de verzending van je pakket.

We streven natuurlijk naar een zo kort mogelijke leveringstermijn. In de praktijk worden de meeste pakketten afgeleverd binnen 1 tot 2 werkdagen voor levering in België, en 2 tot 5 werkdagen in het buitenland. In ieder geval bedraagt de leveringstermijn minimaal 1 werkdag en maximaal 30 dagen.

Kies je voor levering in een postkantoor, postpunt of pakketautomaat (enkel België), dan kan je een e-mail of sms ontvangen van zodra de zending is toegekomen in het gekozen afhaalpunt. Denk er dan wel aan je e-mail adres of gsm nummer in te geven eens je je postpunt hebt gekozen. Onder 'Opties' zal het systeem je toelaten om de volgende optie aan te vinken 'Hou me op de hoogte via sms of e-mail' waarna je je gegevens kan ingeven.

Hou er echter rekening mee dat pakketten enkel verzonden worden na ontvangst van betaling,  ook als je ervoor kiest om via overschrijving te betalen. Loopt je overschrijving wat vertraging op, dan zal je pakket ook later verstuurd worden.

 

Kan ik er voor kiezen mijn pakket op een ander adres dan mijn thuisadres te laten leveren?

Dat kan. Je moet dan dit nieuwe adres bij het afhandelen van je besteling ingeven als leveringsadres.

 

4. Retour/omruiling

Wat moet ik doen als er een probleem is met mijn bestelling?

Stel dat je bij ontvangst van je pakket vaststelt dat er iets geschadigd of stuk is. Best contacteer je ons dan binnen de 24u om dit te melden en bespreken we samen wat de mogelijkheden zijn. Je kan ons bereiken via e-mail op info [at] jajotte [punt] be of per telefoon op +32 (0)478 92 40 84.

Als besproken is dat het pakketje best teruggestuurd wordt, dan moet dit gebeuren naar:

Jajotte, Kelfsstraat 88, 3150 Haacht, België.

 

Mag ik mijn bestelling ook terugsturen als ik van gedacht ben veranderd?

Conform de wet op de verkoop op afstand heb je als consument het recht om van je aankoop af te zien, zonder betaling van een boete en zonder opgave van een motief, en dit binnen veertien kalenderdagen vanaf de dag die volgt op de levering van het goed (of op het sluiten van de dienstenovereenkomst). De retour moet dus gebeuren binnen de veertien kalenderdagen vanaf de dag die volgt op de levering van het goed. We verwijzen ook nog eens naar het onderdeel ‘Verzakingsrecht’ onderaan onze webshop.

Op deze regel bestaan wel uitzonderingen. Er zijn een aantal producten en diensten waarvoor je als klant niet kan afzien van je aankoop. De belangrijkste hiervan zijn:

  • goederen die volgens de specificaties van de consument vervaardigd zijn of een persoonlijk karakter hebben
  • goederen die door hun aard niet terugbezorgd kunnen worden
  • goederen die te snel kunnen bederven of verouderen
  • audio- en video-opnamen of software waarvan de verzegeling verbroken werd
  • dagbladen, tijdschriften en magazines

Concreet betekent dit dat in principe alle goederen die Jajotte verkoopt geretourneerd mogen worden, met uitzondering van producten die speciaal voor jou werden besteld of gepersonaliseerd. Twijfel je, bel ons dan even op.

De retour kan gebeuren door het artikel terug te brengen naar Jajotte of het per post terug te sturen. Merk hierbij wel op dat het terugzenden van de artikel steeds gebeurt op eigen risico en dat jij hiervoor de verzendingskosten betaalt. Buiten deze verzendingskosten zijn er geen kosten noch vergoedingen aan verbonden.

Indien je het artikel per post terugzendt, dient het artikel te worden verpakt in de originele verzenddoos en samen met een retourformulier te worden verzonden aan volgend retouradres:

JAJOTTE, Kelfsstraat 88, 3150 Haacht, België.

Een retourformulier is een papier waarop je volgende tekst voorziet:

— Aan Jajotte, Kelfsstraat 88, 3150 Haacht, België :

— Ik/Wij (*) deel/delen (*) u hierbij mede dat ik/wij (*) onze

overeenkomst betreffende de verkoop van de volgende

goederen/levering van de volgende dienst (*) herroep/herroepen (*)

— Besteld op (*)/Ontvangen op (*)

— Naam/Namen consument(en)

— Adres consument(en)

— Handtekening van consument(en) (alleen wanneer dit formulier

op papier wordt ingediend)

— Datum

 

(*) Doorhalen wat niet van toepassing is.

In ieder geval wordt retour enkel aanvaard indien het artikel onbevuild, ongebruikt, onbeschadigd en ongedragen is en zich in de originele verpakking bevindt.

Na ontvangst van je retourpakket stort Jajotte je de aankoopsom zo snel mogelijk terug. Wettelijjk moet dit binnen de 30 kalenderdagen gebeuren. De terugbetaling gebeurt op dezelfde manier als de klant de betaling uitvoerde, behalve als de klant zijn betaling deed via iDEAL (Nederland). Klanten die oorspronkelijk betaalden via iDEAL zullen worden terugbetaald via overschrijving. Enkel de door de klant betaalde prijs van het geretourneerde artikel wordt terugbetaald, niet de hiervoor betaalde verzendingskosten. De verzendingskosten zijn immers kosten die Jajotte daadwerkelijk heeft moeten betalen om het pakket bij jou te laten bezorgen.

 

Kan ik mijn bestelling omruilen?

Blijkt dat je bij ontvangst van je bestelling toch een andere maat of kleur nodig had, laat ons dan best eerst iets weten via info [at] jajotte [punt] be of +32(0)478 92 40 84. Je beschrijft in je e-mail best ook onmiddellijk het product dat je wilt omruilen, je oorspronkelijke order nummer, het product (met productcode) dat je ervoor in de plaats wilt ontvangen en uiteraard ook je naam.

Opnieuw moet het om te ruilen product in zijn originele verpakking teruggestuurd worden, en moet het onbevuild, ongebruikt, onbeschadigd en ongedragen zijn. Gepersonaliseerde producten, producten die speciaal voor jou besteld werden of bv. cosmetica kunnen niet geruild worden.

Eigenlijk gelden voor omruiling dezelfde regels als voor retour (zie boven) en heb je 14 kalenderdagen na ontvangst van je bestelling om iets terug te sturen.

Je product dient steeds teruggestuurd te worden naar:

JAJOTTE, Kelfsstraat 88, 3150 Haacht, België.

 

5. Verlanglijstje

Hoe maak ik een verlanglijstje?

Een verlanglijstje opstellen is eenvoudig. Klik op ‘Mijn verlanglijstje’ rechts bovenaan op je scherm, en je zal eerst gevraagd worden je in te loggen. Als je je voor de eerste keer registreert bij Jajotte wordt er automatisch een verlanglijstje op je naam aangemaakt. Je bent niet verplicht dit lijstje te gebruiken. Eens je ingelogd bent zal je onder 'Mijn verlanglijstje' je lijstje zien staan. Had je in het verleden al meerdere lijstjes gemaakt, dan krijg je hier een overzicht daarvan.

Je kan een nieuw (extra) lijstje maken door te klikken op ‘Nieuwe lijst maken’. Vervolgens geef je je voor-en achternaam in en eventueel de gelegenheid waarvoor het lijstje dient, bv. ‘verjaardag’. Klik dan op ‘Aanmaken’.

Om de producten toe te voegen die jij mooi of grappig vindt, ga je gewoon naar het product in de webshop en zie je rechts daarvan een vakje ‘Voeg toe aan verlanglijstje’. Heb je meerdere verlanglijstjes, dan kan je kiezen aan welk lijstje je het product wilt toevoegen. Vink het vakje aan en het product wordt toegevoegd aan je lijstje.

Wil je vervolgens een product uit je verlanglijstje kopen, dan kan je naast het product klikken op ‘Toevoegen aan winkelmandje’. Het product wordt dan automatisch in je winkelmandje gezet.

 

Worden de producten die ik in mijn verlanglijstje zet voor mij opzij gehouden/gereserveerd?

Nee. Een verlanglijstje dient ofwel puur als geheugensteuntje voor een volgend bezoek aan Jajotte, ofwel om vrienden geschenkideetjes te geven. We reserveren de producten die je in je lijstje zet niet omdat er ook geen aankoopverplichting aan vast zit. Dit betekent dus ook dat een artikel dat je op je lijstje had gezet uit voorraad kan gaan. Is het tijdelijk uit voorraad, dan zal het product ook zo aangegeven staan.

 

Ben ik verplicht de spullen te kopen die ik op mijn verlanglijstje zet?

Nee, zie ook boven. Omdat we de producten op je lijstje niet voor je reserveren, ben je ook niet verplicht ze te kopen eens ze op het lijstje staan.

 

Hoe kan ik mijn vrienden laten weten dat ik een verlanglijstje heb bij Jajotte, en bepaalde spullen leuk vind als geschenk?

Komt er een feestje aan en wil je je vrienden een hint geven dat je bij Jajotte wel leuke spullen hebt gezien? Schrijf dan als geschenktip op je uitnodiging dat je een verlanglijstje hebt aangemaakt bij www.jajotte.be en zet er de uniek code bij die bij jouw lijstje hoort. Je vrienden kunnen dan gemakkelijk je lijstje terugvinden en iets van aankopen.

 

Ik heb van een vriend(innet)je een code ontvangen voor een verlanglijstje. Hoe kan ik hier iets van kopen?

Ga naar www.jajotte.be en op de beginpagina klik je op het oranje lintje links beneden met de titel ‘Bekijk hier het verlanglijstje van vrienden’. In het volgende scherm zal je dan de naam en unieke code van het verlanglijstje van je vriend(in) kunnen ingeven.

Klik op het lijstje dat verschijnt en je krijgt een overzicht van alles wat er in het verlanglijstje zit, met productfoto’s en prijzen. Spulletjes die je nog kan kopen zullen een knop hebben ‘Voeg toe aan winkelmandje’. Producten die al verkocht zijn zullen ook zo aangegeven staan, evenals producten die niet meer in voorraad zijn.

Vervolgens kan je je winkelmandje afhandelen.

 

6. Geschenkbonnen

Ik heb een geschenkbon gekregen van Jajotte. Hoe kan ik hiermee iets kopen?

Heb je een geschenkbon gekregen, dan wil je die uiteraard verzilveren. Zet de spullen die je leuk vindt in je winkelmandje, en voeg dan in je winkelmandje de code die op je geschenkbon staat toe in het vakje ‘Kortingscode toevoegen’. Vergeet niet op het plus-teken te klikken om de code toe te voegen. Het bedrag van je geschenkbon wordt dan afgetrokken van je aankoopbedrag.

Let op: het bedrag van je bestelling moet gelijk zijn aan of groter zijn dan het bedrag van je geschenkbon. Zo niet verlies je een deel van de waarde van je geschenk en dat zou jammer zijn. Het verschil kan niet terugbetaald worden.